is a Canadian comedy guy. He was the Artistic Director of Rapid Fire Theatre in Edmonton for a while, then he was the Artistic Director of Dad’s Garage in Atlanta for a really long time. He has written and directed lots of theatre, and most recently he wrote and produced the film „How to Ruin the Holidays“.
.
Aitor is a master teacher, specializing in clown, improvisation, and the creation of original work. He is one of the most sought after clowning teachers in the world. Aitor trained with the legendary Philippe Gaulier aka ‚The Tormentor‘ and incorporates many of Philippe’s poetic philosophies into his own teaching, (although he happily leaves out the tormenting). Aitor has a unique talent for pushing his students to be honest and vulnerable, embrace their true comedic potentials, and claim their inner fools.
is a performer, director, and teacher interested in exchanging, interacting, playing, and sharing experiences with different artists worldwide. He is passionate about the body in movement and its possibilities; and explores it through acrobatics, improvisation, clowning, physical theater, and object manipulation to create new expression forms in performing arts. Since 2003, he’s been touring the world with different projects in festivals, companies, and artist collaborations. He is well-known in the international scene as an improv, physical theatre and clown teacher.
Naomi hat bei Second City in Toronto gearbeitet und dann die Ensembles National Theatre of the World, Impromptu Splendor und Baram & Snieckus gegründet, mit denen sie regelmäßig auftritt und auch international tourt. Sie ist regelmäßig im amerikanischen und kanadischen Fernsehen-Serien zu sehen, in Filmen wir Saw 3, Mr. D, Two 4 One und in diversen Werbefilmen. Von 2011 bis 1014 hat sie die Webserie „The Casting Room“ produziert. Sie moderiert den Podcast Firecracker Department, wo sie weibliche und nonbinäre Künstler*innen interviewt.
Steve is one of the few Impro teachers authorized by the International Theatresports Institute to teach Keith Johnstone’s formats Theatresports™, Maestro Impro™ and Gorilla Theatre™.
He is an alumnus of the University of Calgary Drama Department, where he was an acting student of Keith Johnstone, and has been a member of Loose Moose Theatre there since 1987. When Steve first arrived at ‘The Moose’ Keith was the artistic director and Theatresports™ then ten years old, was the only Impro format around. Theatresports™ formed the basis of Steve’s Impro training that then developed into playing and producing many of the formats we know today.
For almost four decades Shawn has been asked to teach in 54 countries using Improvisation theory in Science, the Arts, Business and numerous other fields. Memorable visits include Universities in Oxford and Cambridge, a roofless rehearsal building in Peru, the National Theatre of Iceland, Norway’s National Opera, a Favela in Brazil, palaces in Germany, circuses in Poland and Colombia.
Shawn’s home base is Canada which he is rarely in. He works with people in Europe, Asia, Latin America, Australasia and Africa 9 months of the year.
begleitet seit 20 Jahren Führungskräfte in Gruppenworkshops und Einzelcoachings zum Thema Auftritt und Wirkung. Als erfahrener Moderator, Trainer und Schauspieler steht er regelmäßig vor vielen
Menschen – sein Wissen stammt aus der Praxis, ergänzt durch einen fundierten theoretischen Hintergrund. Torsten denkt systemisch, transaktionsanalytisch und nutzt die Energie der Spontaneität und des Humors. Seine agile Grundhaltung hat sich in über 25 Jahren als Improvisationsschauspieler, Berater und Geschäftsführer entwickelt.
kam 2016 zum ersten Mal mit dem Vetoprinzip in Berührung. Durch dieses kann sie ihren Grundsatzfragen „Wie wollen wir Menschen gemeinsam leben und arbeiten? Wie können wir mit allem, was wir sind, sichtbar werden?“ sehr lebendig, spielerisch und verbindend nachgehen. Und dabei beobachten, wie die Arbeit damit die Menschen belebt, bereichert und verändert.
Sie gibt Veranstaltungen zum Vetoprinzip für Organisationen und Institutionen mit den Schwerpunkten gleichwürdige Führung, Theater, Status und Stimme.
Zudem ist sie Akteurin der kulturellen Bildung, leitet eine freie Jugendtheatergruppe und arbeitet in diversen Schulprojekten.